Tuesday, November 24, 2009

Twitter vs Facebook

Jag började på Facebook, hittade massa gamla vänner som jag inte sett på år och dar! Det var jättekul att ta kontakt och få veta vad som hänt i deras liv. Varje gång jag loggade in hade jag nya vänförfrågningar.

Min man hade Twitter långt innan jag bestämde mig för att prova. Det gick ganska trögt i början, tills jag hittade @pierrepox. Jag hade gjort en sökning på Eskilstuna och han kom upp. Followade honom och kom i kontakt med en hel hög helt underbara empatiska människor. För att nämna några i den ordningen ni kom in i mitt twitterliv:

@max_tweets

tweets som får en att tänka “vart får han allt ifrån?”

@jiblog och @vikenas

många trevliga tweets och alltid ett glatt godmorgon, faktum är att jag minns ett av mina första tweets som jag fick reply och RT på och det var från @jiblog. Jag skrev “att plocka popcorn ur en svart ryamatta med ett par glas vin i kroppen är ett evighetsjobb” eller nåt liknade.

Samma kväll en fredag kom jag underfund med det är FollowFriday konceptet och min man @JosephBerwick måste ha blivit lite trött på mig när han sa: “I’ll ff YOU in a minute” och han menade inte FollowFriday…

@levandersson, @MariaHager, @politikerlilith och @JoakimHager var snart med bland mina followers och nu bara växer listan med helt fantastiska människor med en fantastisk gemenskap jag är så glad över att jag får vara en del utav.

Facebook som för mig är en community där jag har människor jag faktiskt känner har inte alls samma funktion som Twitter har för mig. På Twitter får man alltid svar. På Twitter är man aldrig ensam…

Detta är ett urval av mina nyaste Tweople, varje dag hittar man nya människor att följa. Väldigt sällan unfollow:ar jag någon.

Therese Göterheim Christina Löfving Micke Kazarnowicz Sofia Mirjamsdotter Anna Widerberg Börje Frylmark Joakim Philip Wildenstam Gilda Romero Abbes Pappa Stellan Löfving Sjumilakliv Fritidsresor Niclas Strandh Moa Strandäng Emilia Dag Oredsson Hammarstrand Anna Hallqvist Anna-Klara Lindvall Rikard Nilsson Joakim Färdig P-O Larsson J0akim H4gberg qpaqex Allan Dalqvist SaraAggeklintBerwick Grubblaren Magnus Äng Jonathan Sulo Per Olof Arnäs Fredrik Rothstein Fredrik Strömberg Svenne Son of Johan BitterFittan punct Tack för att ni finns alla fina Tweeps! Tack Pierre för att du beredde väg. :)

[Via http://nikmaynia.wordpress.com]

No comments:

Post a Comment